ממשיכים לפעול למענכם - הודעה בדבר תשלום לעובדים בבידוד ואישור התכנית הכלכלית

חברים יקרים,

בהמשך לעדכונים השוטפים המועברים לידיעתכם, אנו מבקשים לשוב ולעדכנכם, כי אגב הליך משפטי שמתנהל בין משרד האוצר ההסתדרות ונשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, הושג מתווה בכל הנוגע לאופן התשלום לעובדים עבור ימי בידוד.

נקבע כי ימי הבידוד ירדו ממכסת ימי המחלה של העובד. התשלום עבור הימים יהיה, כקבוע בחוק. העובד יישא בעלות היומיים הראשונים והמדינה והמעסיקים יחלקו את העלות של יתר הימים, כך שבסופו של יום סך העלות יתחלק בין העובד, למדינה ולמעסיק. כאשר בכל מקרה, סוכם כי ההסכמות הללו לא יחולו על עובדים ששבו מנסיעה פרטית לחו"ל. 
כמו כן, כמענה לעובדים שאין ברשותם מכסת ימי מחלה, הוסכם בין הצדדים כי העובדים יקבלו תשלום עבור ימי הבידוד, בהתאם לחלוקה הבאה: 0% מהשכר על היום הראשון, 50% מהשכר על היום השני, 50% מהשכר על היום השלישי ו-70% החל מהיום הרביעי והלאה. תשלום זה ימומן במלואו על-ידי המדינה.

לעניין זה, אנא ראו ההודעה הרלוונטית לעיתונות בנושא  (לעיון לחץ/י כאן).


בעניין נוסף, הכנסת אישרה הלילה (ג') את הרחבת התכנית התכנית הכלכלית לגביה עדכן הארגון ביום 23.9.2020 (לעיון לחץ/י כאן). ההרחבה כוללת שורת מהלכים לצמצום הפגיעה במשק במהלך תקופת הסגר והעמקת המענה הכלכלי לעסקים, ביניהם הורדת רף הפגיעה בעסק לקבלת מענק הוצאות קבועות  בחודשים ספטמבר- אוקטובר ל-25%, מתן מקדמות על חשבון מענק הוצאות קבועות, תכנית שימור עובדים מקיפה ודחיית ההפחתה בדמי האבטלה.

לעניין זה, אנא ראו ההודעה הרלוונטית לעיתונות בנושא  (לעיון לחץ/י כאן).


נמשיך לפעול ולעדכנכם במידת הצורך.

בברכה,
מזכירות הארגון