ועדה ליישום שכר טרחת מומחים של בתי המשפט - השתתפות יו"ר הארגון בישיבת הועדה

חברים יקרים,

  1. ביום 14/1/13 נסעתי מטעם הארגון לבית המשפט המחוזי בנצרת וזאת על מנת להשתתף ולהופיע בפני ועדה שעוסקת בשכר ובהתנהגות מומחים של בית המשפט. השתתפות חשובה זו, באה בעקבות הזמנה שהתקבלה מטעמו כב' השופט יצחק כהן, נשיא ביהמ"ש המחוזי בנצרת וזאת לאור ובעקבות פעילות קודמת של הארגון שכללה פנייה מטעמי בנושא חוות דעת מומחים לביהמ"ש.
  2. בעקבות לחץ של הארגון ואולי גם של ארגונים אחרים דוגמת השמאים, מינתה הנהלת בתי המשפט ועדה מכובדת בראשות כב' הנשיא, שתפקידה:
    א. לבחון את נושא שכר המומחים של בית המשפט.
    ב. למסד כללי אתיקה של מומחי בית המשפט.
    ג. להקים מאגר של מומחים שיעמדו לרשות בתי המשפט בכל רחבי הארץ.   
  3. בישיבה זו נתבקשתי להציג את עמדת הארגון בכל הנושאים שהוועדה דנה בהם ובייחוד בנושא השכר שבתי המשפט פוסקים לחברים שלנו, בעת שהם מופיעים כעדים בבית משפט. במהלך הישיבה שבתי וציינתי את חובת ההתקשרות על בסיס איכות וזאת בהתאם לתקנה 5א' וכן את מחויבות הארגון להוראות ההגבלים העסקיים בנושאים התעריפיים.
  4. לאור האמור, סוכם עם הוועדה כי הארגון ימשיך להעביר להם נתונים והסברים לטובת בחינת נושאים אלו. מיותר לציין, כי אנו נפעל על מנת שעמדת הארגון והדאגה לחבריו יתבטאו בהחלטות הוועדה הסופיות.
  5. הארגון שוקד בימים אלו על טיוטה סופית (בחינה משפטית אחרונה) של קוד אתי למומחים ובוררים של מהנדסים ואדריכלים, והקוד יפורסם וישלח גם להנהלת בתי המשפט.

בכבוד רב ובברכה, 
אינג' שמואל אנגל, יו"ר הארגון