ממשיכים לפעול למענכם - הודעה בדבר מענק 'מס הכנסה שלילי' ואישור תיקון חוק הקורונה


חברים יקרים,

בהמשך לעדכונים השוטפים המועברים לעיונכם בשוטף, אנו מבקשים לעדכנכם כי ועדת הכספים של הכנסת אישרה אמש, בהצבעה ראשונה, את הגדלת המענק לעובדים ועצמאים הזכאים למענק עבודה בשל הכנסה שנתית נמוכה מכוח החוק, לצורך הגדלת שיעור ההשתתפות בשוק העבודה. 

מענק זה יינתן לבעלי הכנסה נמוכה והתוספת תינתן עבור החודשים אפריל עד דצמבר 2020, כאשר התוספת למענק תהיה של 62% מגובה המענק המגיע לעובד בכל אחד מהחודשים ובלבד שסך כל התוספת למענק לא תפחת מ-1,000 שקל והיא כוללת גם התייחסות לבני משפחה העובדים בעסק שבבעלות אחד מהם, לפרטים נוספים ומידע (לחץ/י כאן).

כל שכן, מובא לידיעתכם כי בימים אלה ניתן להגיש בקשות למענקים וסיוע כספי באתר רשות המסים, עבור חודשי יולי – אוגוסט. לפרטים נוספים (לחץ/י כאן ובנוסף לחץ/י כאן ובנוסף לחץ/י כאן).

כמו כן, אמש אישרה הממשלה את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס 2), התשפ''א-2020. 

עיקר השינוי הרלוונטי בתיקון חוק זה, הינו כי הממשלה תוכל להכריז על "מצב חירום מיוחד בשל נגיף הקורונה" למשך שבוע, אם שוכנעה בהתפשטות רחבה של הנגיף הגורמת לפגיעה חמורה בבריאות הציבור ובתנאי שתקנות הסגר עומדות בתוקף, כאשר את ההכרזה תוכל הממשלה להאריך לתקופות נוספות של שבוע עד סה"כ 21 ימים.

לפרטים נוספים ומידע (לחץ/י כאן) ובנוסף (לחץ/י כאן).

נשוב ונעדכנכם במידת הצורך.

בברכה,
מזכירות הארגון 

* לאחר הזדהות באתר המתואם יש להיכנס לחקיקה ופסיקה עדכנית - רצף לבחור בנושא ההודעה