ממשיכים לפעול למענכם - עדכון המשך בדבר משמעויות תיקון תקנות הגבלת פעילות במקום העבודה וכן הנחיות בדבר הסגר

חברים יקרים,

בהמשך לעדכונים השוטפים המועברים אליכם בשוטף, אנא ראו להלן, פירוט קצר ומתואם אל חברי הארגון, בכל הנוגע למקומות העבודה שיוחרגו מתחולת התקנות, כך שניתן יהיה להמשיך ולקיים בהם שגרת תעסוקה בעת הסגר ובלבד שהעובדים הכרחיים לשם אספקת המוצר או השירות:
א. מים - גורמים המספקים עבודות ניהול, תכנון, פיתוח ותחזוקה. 
ב. רשויות מקומיות - ועדות לתכנון ובניה לרבות רישוי ופיקוח בניה.
ג. תחבורה - גורמים המספקים עבודות ניהול, תכנון, פיתוח, תחזוקה והפעלה של תשתיות תחבורה (לרבות מסילות רכבת, כבישים וכבישי אגרה).
ד. תומך בינוי ותשתיות - גורמים המספקים שירותי ניהול ופיקוח על בנייה. וכן המספקים שירותי מדידה ומכוני בקרה (כמשמעותם לפי חוק התכנון והבניה, תשכ"ה - 1965). 
ה. גורמים אשר מספקים שירותים או מוצרים הנדרשים לצורך המשך פעילותם התקינה של תחומי הפעילות המפורטים בתוספת השניה לתקנות (לעיון לחץ/י כאן
ו. גורמים אשר מספקים שירותים או מוצרים הדרושים לצורך המשך פעילותם התקינה של גופי ביטחון שונים (משרד הביטחון ויחידות הסמך שלו, הועדה לאנרגיה אטומית, המטה לביטחון לאומי, צה"ל, שב"כ, שב"ס, משטרת ישראל, רשות הכבאות ועוד).

למעט אלה המפורטים לעיל, מעסיק לא יאפשר הגעה של עובד למקום עבודה.
יובהר, כי ההוראות והמגבלות שחלו על הפעלת מקום עבודה עד למועד תחילת הסגר הנ"ל (משעה 14:00) עדיין חלות. ובכל מקרה - על מעסיק שרשאי לאפשר שהיה של עובדים במקום העבודה, חלה החובה למנות ממונה על ענייני קורונה שיהיה אחראי על שמירת הכללים למניעת התפשטות הנגיף (התו הסגול), הוצב שילוט במקום בולט בנושא והמנהל הכללי של מקום העבודה והממונה על ענייני קורונה חתמו על הצהרה.  לעיון בפרטים נוספים ומידע נוסף (לחץ/י כאן) 

כמו כן ניכר כי בטיוטת התקנות, אין כל הנחיה חדשה בכל הנוגע לצורך בנשיאת אישור לצורך נסיעה ממקום אחד למשנהו.

יצוין כי הפירוט מעלה אינו פירוט מחייב וכל שמחייב הוא לשון התקנות המאושר ע"י ממשלת ישראל ואורגניה המוסמכים. כן יצוין כי התקנות טרם אושרו והן כפופות לאישור ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת. לצפייה בתקנות שהועלו לאישור האורגנים המוסמכים - תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה)(הגבלת פעילות במקומות עבודה)(תיקון מס 5) התשפ"א 2020  (לעיון לחץ/י כאן).  

בנוסף, ראו לעיונכם אגרת מונגשת של משרד הבריאות ובה פרטים אודות המגבלות וההוראות השונות (לעיון לחץ/י כאן).
לפרטים נוספים, אנא ראו לידיעתכם גם את פרסום משרד הבריאות (לעיון לחץ/י כאן).  


נמשיך ונעדכנכם במידת הצורך.
בברכת בריאות טובה וחתימה טובה,

מזכירות הארגון

* לאחר הזדהות באתר המתואם יש להיכנס לחקיקה ופסיקה עדכנית - רצף ולבחורבנושא ההודעה.